woensdag 20 april 2011

Wat is Post it's poëzie?

Ik denk dat dichten een groot probleem kent; het cliché beeld.
Het beeld van de oude grijze man die in zijn eenzame kelderwoning een gedicht in elkaar flanst. Maar poëzie kan ook hip zijn en alledaags. Het zijn niet alleen de dikke bundels. Het zijn ook de kleine gedichtjes die mensen kunnen raken, ontroeren, verblijden. Bijvoorbeeld die kleine gedichtjes op de gele post it's die je tegen komt in de trein, tussen de schappen in de supermarkt, in de boekhandel of op andere vreemde plekken. Misschien blijven ze je zelfs even bij en zo heb je alledaagse, snelle, moderne poëzie!


Hoe 't idee tot stand kwam.
Toen ik aan het treinen was met in mijn tas een pen en een blok gele post it's kwam ik op dit idee. Waarom zou ik niet stiekem een briefje achter laten? Ik zat daar als vijftien jarige troela in een overvolle trein. Schaamde me kapot maar liet dat briefje plakken en kreeg een positieve reactie toe gemaild. [Mooi gedicht Renske. En een prachtig idee. Succes!! Cem Kekik] Dat was de doorslag; ik zou hier mee door gaan & misschien dat ik zo mijn eigen geluk ook een beetje maak. Je weet immers maar nooit waar z'n briefje terecht komt. Maar voorlopig is mensen mijn gedichten laten lezen al genoeg!

Liefs,
Renske Dijk.

6 opmerkingen:

  1. Renske! Je bent super! Ik ga met je mee doen. Ik zit iedere dag in de trein, ben ontzettend vaak in de biblotheek en reis het hele land door. Ik ga met je mee doen, echt een heel erg goed idee.
    x Emma (drama@puberpoezie). je kent me wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eigenljk vind ik dit wel een heel erg goed idee ;d
    en misschien moet heel de wereld er aan mee gaan doen 8)
    Dan worden we supercool, en is poezie niet meer voor domme brillen nerds en oude opa's zoals iedereen denkt! ;D

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeey

    dit is fokking geniaal!
    ik ga echt lachuh als ik zo'n ding vind, poëzie word hip! XD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niemand mag dit idee stelen!! we gaan gewoon voor een poëzie-revolutie zorgen. dus, sla de plakplaatjes maar in :)


    xxxManon (Noon@puberpoezie). you know me;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi lieve Renske,
    Leuk om je bezig te zien met de gele papiertjes.
    Ik vind jouw gedichten geweldig. Orgineel en creatief.
    Volg je hart,geloof in jezelf en vergeet niet te genieten!
    Maak je ook een webside voor mij? nu ik de jouwe heb gekeken? Hahaha!
    Liefs Riska

    BeantwoordenVerwijderen