donderdag 21 april 2011

Post it's poezie: Bieb @ Lochem.

Oke. Nu begint het allemaal pas echt vorm te krijgen. Ik weet het, de gedichtjes moeten sterker, de foto's beter maar er is een beginnetje toch? En aangezien de gedichtjes álá minute zijn geschreven omdat ik graag wil schrijven vanuit de plek zelf is het gewoon eventjes moeilijk in z'n stressvolle situatie. Maargoed. Laat ik nu maar even vertellen over mijn briefjes:

Ik vond het dus echt dood eng en heb maar gewoon snel een gedichtje in elkaar geflanst. Tot overmaat van ramp was er ook nog eens een hele groep zeven klas in de bieb. Niet dat die groep zeven klas nu z'n ramp was. Maar het betekende nog meer bekijk.Vervolgens heb ik maar snel een gedichtje geschreven, op een bijpassende plek geplakt en een foto genomen.


-Op boekenplank;

Ik had me die nacht willen
verstoppen, voor jouw ogen;

Ik wou niet belezen worden.


-In gedichten bundel;

Ze bundelde al haar krachten
en leegte haar hoofd.

Wat u leest is slechts
een afvalstof.



- Op de krant [trouw];

Nieuwslezer.

Hij had iedere ochtend
trouw het nieuws gelezen
met kopje koffie en al.

Maar nooit had het nieuws
hem gelezen, nooit.







Briefje gevonden?
Ik zou het leuk vinden als uw een reactie achterliet! :")

23 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt een heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super origineel idee, Renske! Gedichten gaan op deze manier echt leven! Stiekem hoop ik eens een keer een gedicht van je te vinden... bij een bushalte... in een achtergelaten krant... aan de binnenkant van een kastje in de Ikea... stel je voor!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik echt een heel origineel idee :D
    Misschien ga ik er ooit nog een vinden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof, gaan we doen! Alleen ben ik een grotere lafaard (ik ben altijd diegene die 'op wacht' staat als andere mensen hun leven wagen onder tafels, zoals je weet) dus ik denk dat ik ze gewoon verstop in biebboeken. Tot een beter idee volgt. En het mogen natuurlijk ook vierkante witte briefjes zijn (die regel verzin ik er even bij omdat ik geen post-its heb).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent trouwens duisent keer beter dan ik in reclame maken voor blogdingen. Maar ik heb dan ook last van het syndroom dat ik eigenlijk niet wil dat 'echte mensen' mijn gedichten lezen. Echte gedichten, korte gedichtjes die ik gemáákt heb op geen-persoonlijkheid/gevoelens mogen wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastisch idee!

    Ik heb hier nu vier dichtbundels van de mediatheek liggen, dus ik denk dat ik die maar is ga beplakken:)

    Het lijkt een beetje op bookcrossing, wat ik ook echt megatof vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een heel leuk idee! Mag ik zo ook reclame voor je gaan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :"). Stelletje ideeën pikkers.

    Naja. Ik kan moeilijk een copyright op mijn idee gaan aan vragen. x'd

    ^^ Bedankt voor alle positieve reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee misschien als ik wat beter ben ga ik ook briefjes in biebboeken stoppen.
    Ik heb alleen geen idee hoe ik een site kan maken.
    Het laat alleen maar zien hoe leuk je idee is dat mensen zoals ik je ideeën pikken.

    Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He, ik zag op Girlscene nog helpers zocht om te verspreiden! Ik zou het graag willen doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Top idee Renske!

    Als je mensen zoekt om jouw gedichten te verspreiden wil ik best helpen, maar als je mensen zoekt die je idee jatten ook;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil wel helpen met verspreiden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik help je sowieso! Als ik nou gewoon de link er bij zet van deze site, en dan gewoon mijn naam er onder. Dan verzamel je al jouw lezers hiero en dan promoten we jou (y)
    hahaha,
    heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja! Dat was al mijn plan! :"). Ik wil alleen eerst de site wat beter maken voordat ik het helemaal door kan zetten! :D.

    Zoek even iemand die goed is in site maken en dat we dan een soort team creëren die overal postits op plakt -> foto'tje stuurt en vervolgens op de site? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mag iedereen helpen verspreiden? Ik ken een gast die fokking mooie gedichten schrijft, hij wil vast wel helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. woehooeee

    Revolutie!!! zoals MissG zei op pp.

    Ik ben vandaag weer met krantenloop een paar briefjes op geplakt :) echt geweldig idee!

    Niemand mag dit idee pikken, dit idee is geniaal en iedeen gaat helpen het nog genialer te maken en dus te versprijden,

    wij gaan voor een poezierevolutie zorgen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat cool! Ik ben nu een header voor je aan het maken haha.. Ik ben ladylunaa van girlscene (:

    BeantwoordenVerwijderen
  19. http://1.bp.blogspot.com/-3UqBYDumEcU/TbBbQNEiSEI/AAAAAAAAABI/OxJHzIzQ40M/s1600/Fotooootje-0445.jpg < Word de nieuwe site!

    Wat vinden jullie er tot nu toe van?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik bedoel:

    postitspoezie.weebly.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem, ziet er goed uit hoor!

    ik denk dat het alleen nog wat kleur nodig heeft. En misschien dat als je op contact klikt dat je dan ook de naam van degene die de post-it heeft gemaakt kunt invullen(zonder sterretje). Leuk idee?

    Liefs,

    Manon

    BeantwoordenVerwijderen